Obserwatorzy

piątek, 18 października 2019

Jakich umiejętności warto się nauczyć w dzisiejszych czasach?

W życiu jest wiele umiejętności, które odpowiednio wyszlifowane pozwolą nam przynieść wiele korzyści. Niektórzy uczą się ich dla samej tylko satysfakcji, inni żeby zaimponować znajomym, ale ja uczę się ich bo znacznie ułatwiają nasze życie. W tym poście wymienię jakie umiejętności warto stosować w swoim codziennym życiu.







- wystąpienia publiczne
dla każdego pierwsze wyjście na scenę przed dużą publiką jest dużym wyzwaniem na samym początku. Może nam się zdawać, że nie damy rady sobie z tym poradzić, ale prawda jest inna. Trzeba przełamywać swoje bariery i sprawdzić się w takich okolicznościach. To na pewno zwiększy naszą pewność siebie i pomoże lepiej odebrać nasze myśli przez inne osoby.

- zarządzanie finansami
dla wielu Polaków jest to ciężki orzech do zgryzienia. Mało kto kontroluje swoje wydatki, nie mówiąc już o prowadzeniu budżetu domowego. To wszystko sprawia, że przepuszczamy pieniądze przez palce i pozwalamy innym instytucją na nas zarobić.

- szybkie czytanie
ta umiejętność szczególnie pozwala zaoszczędzić czas, gdy nie mamy wolnej chwili na zasięgnięcie po książkę. Szybkie czytanie rozwija także nasz mózg i pozwala później łatwiej zapamiętywać szybkie informacje.

- medytacja
o medytacji pisałem w ostatnim poście. Rozwinąłem tam wszystkie najważniejsze zalety tego typu praktyki, która wciąż jest stosunkowo mało popularna, a może przynieść wiele korzyści. Serdecznie zachęcam, wystarczy nawet jedna pięciominutowa sesja dziennie.

- fotografia
ta umiejętność pozwala nam dostrzec piękno przyrody i otaczającego nas świata. Nie mówiąc już o tym, że dobry fotograf może dość sporo zarobić. Na pewno jest to obszar godny zainteresowania.

- jak zarządzać sobą w czasie
każdy ma do dyspozycji tę samą pulę czasu, a jednak tak różne jest życie wielu ludzi. O skutecznym planowaniu dnia dowiecie się więcej w tym poście.

- efektywna nauka
też czasami masz poczucie, że poświęciłeś masę czasu, a twoja nauka jest mało efektywna? W internecie możesz znaleźć wiele porad jak zwiększyć swoją efektywność. Uczymy się przecież przez całe życie więc wypadałoby jako-tako tą umiejętność posiadać, czyż nie ? :D

- samodyscyplina
ta umiejętność jest bardzo ważna i przydaje się niemal w każdym obszarze życia. Na szczęście można się jej nauczyć, żeby później konsekwentnie robić to, co przyniesie nam rezultaty w przyszłości. Bez samodyscypliny nie ma nauki, nie ma siłowni, a więc też nie ma rozwoju. Dlatego tak ważne jest, aby o dyscyplinę dbać i ją rozwijać.  Jeśli nie wiecie od czego zacząć pierwszym krokiem może być pościelenie łóżka, a następnym 15 minutowa nauka.

- gotowanie
wydawanie pieniędzy na jedzenie na mieście wiąże się niestety z dużymi kosztami. Wcale nie trzeba umieć gotować wyszukanych potraw. Można zacząć choćby od ugotowania jajka, przejść na smażenie naleśniki i skończyć na robieniu kotletów schabowych. Takie podstawowe umiejętności bardzo się przydają, szczególnie gdy nie mieszkamy już cały czas z rodzicami.

- pierwsza pomoc
nikomu nie życzę sytuacji, w której musiałby ratować komuś życie. Niestety nikt nie chce brać za to odpowiedzialności, szczególnie że pierwsza pomoc nie jest naszą najlepszą stroną. Uczyliśmy się o niej w szkole, ale w głowie zostało może 10% wiedzy z tamtych lat. Taką wiedzę należy chociaż w małym stopniu, ale regularnie przypominać, aby w przypadku zagrożenia życia wiedzieć jakie kroki należy podjąć, aby pomóc drugiemu człowiekowi

- nauka angielskiego
o zaletach języka angielskiego pisałem w tym poście. Jego komunikatywność na podstawowym poziomie jest potrzebna niemal w każdej pracy w większym mieście. Oczywiście jego znajomość pomaga również w szukaniu lepiej płatnej pracy za granicą. Angielski to język przyszłości, a przyszłość zaczyna się dziś. Jeśli nie wiesz jak zacząć się rozwijać w tym języku polecam moje sposoby na naukę języka angielskiego.






Mam nadzieję, że niektóre podpunkty bądź posty zmotywowały was do nauki umiejętności napisanych powyżej. Część z tych umiejętności nie są moją najlepszą stroną, jak chociażby fotografia. Mam nadzieję że zacznę rozwijać się w tym temacie. Na początek chciałbym wrzucać tutaj tylko fotki, których jestem autorem. Zacznę od dziennika, w którym podsumowałem ostatni tydzień na mojej uczelni.





Do zobaczenia w kolejnym poście,
Bye

8 komentarzy:

  1. Języki w dzisiejszych czasach są naprawdę bardzo ważne i pomocne! :)
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No podstawa to oczywiście angielski, ale nie należy zapominać o nauce innych popularnych języków, które również mogą przydać się w naszej pacy czy podróży.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa lista i muszę przyznać, że w wielu punktach się z Tobą zgadzam. Przemówienia publiczne to coś, co zawsze niesamowicie mnie stresuje, fajnie by było nauczyć sobie radzić z takimi wystąpieniami. Oprócz tego angielski, ale również inne języki, to bardzo ważna sprawa w dzisiejszych czasach, kiedy porozumiewanie się w obrębie własnego kraju to dla wielu z nas już za mało.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także niestety nie mam póki co za bardzo styczności z przemawianiem publicznym. Dołączyłem teraz do samorządu wydziałowego i uczelnianego na Politechnice Wrocławskiej, więc myślę że ten stan rzeczy ulegnie zmianie.

      Usuń
  3. Fotografia jest dla mnie nie tyle ważna, żeby łapać piękne miejsca, ale żeby uwiecznić wspomnienia. :D
    Samodyscypliny powinien się każdy nauczyć, ale niestety dla wielu to zbyt duży wysiłek. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przedstawiłem same godne uwagi umiejętności. Ja z wymienionej wyżej listy kilka muszę doszlifować, a niektórych zacząć się uczyć. Ostatnio na języku polskim staram się przełamywać lęk przed publicznymi wystąpieniami, bo ta zdolność na pewno kiedyś mi się przyda.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym dodała jeszcze naukę siebie, samorealizacji i motywacji :)
    Ale właśnie miałam zaliczenie z pierwszej pomocy i rzeczywiście jestem zadowolona, bo dobrze mieć tę wiedzę.

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń