Obserwatorzy

poniedziałek, 23 września 2019

Jakie są moje sposoby na naukę języka angielskiego?

Sposobów na naukę języka jest bardzo dużo, stąd zapewne wiele osób nie może się zdecydować odnośnie tego, jaki byłby najbardziej użyteczny.

Dla mnie szczerze mówiąc na tą chwilę język obcy nie jest priorytetem. Pomimo tego staram się w jakiś sposób codziennie mieć styczność z językiem.

Wychodzę z założenia, że najlepiej sprawdza się to podczas traktowania angielskiego jako formy rozrywki. Nie skupiam się za bardzo na tym, aby przyswoić nowe słówka, lecz robię to w sposób bardziej nieświadomy. 




Moimi głównymi zajęciami do rozwoju języka angielskiego są:

-1. oglądanie serialów z angielskimi napisami,
Podczas oglądania serialu totalnie zapominam, że nie jest on w języku polskim. Po prostu łączę przyjemne z pożytecznym, oszczędzając czas i fundując sobie rozrywkę. 

-2. granie w GTA V z angielskimi napisami.
Jeżeli chodzi o granie w GTA to zdarza mi się nie nadążyć nad napisami z fabuły, więc fun z gry jest trochę mniejszy, ale mimo to wolę uczyć się chociaż w niewielkim stopniu. Dzięki temu jestem bardziej spokojny o niemarnowanie swojego czasu.

-3. oglądanie transmisji meczów z angielskimi komentatorami,
Oglądam mecze Barcelony i niektóre europejskie hity w Premier League dla czystej przyjemności, a znaleźć dobry polski stream to często nielada wyzwanie ;D

-4. rozmowa podczas grania w CS GO po angielsku
Grania w CSa też sprawia mi dużą frajdę. Niestety ostatnimi czasy nie mogę znaleźć chwili na chociaż jeden match making, ale mam nadzieję że uda mi się to zmienić. Strzelanka zawsze trochę mnie uspokaja więc to jest też fajna forma relaksu dla mnie. 



Co prawda są to z pozoru dość błahe czynności, ale dzięki lekkiej modyfikacji moja forma rozrywki idzie w parze z nauką.

I to by było na tyle moich 'sposobów' uczenia się w języku angielskimi. Jak widzicie preferuję rozrywkę ponad wszelkie zakuwanie.

A wy jakie macie sposoby na naukę angielskiego? Koniecznie podzielcie się w komentarzach.

 Do zobaczenia w kolejnym poście,
Bye

10 komentarzy:

  1. Też się najlepiej uczę przez używanie języka. Wkuwanie na pamięć powoduje, że tylko się zniechęcam i męczę. Dużo lepiej mi coś wchodziło do głowy poprzez pisanie maili czy robienie zdań z gramatyki. To ostatnie szczególnie polecam przy tabeli czasowników nieregularnych, którą nauczyciele każdą wykuć na pamieć, a jest to bezsensowne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za pożyteczne rady. Na razie gramatyki prócz tej wymaganej na zajęcia nie zamierzam się uczyć, ale na pewno w przyszłości takie metody mogą być bardzo pomocne ;)

      Usuń
  2. W tym roku byłam w Holandii. Tam praktycznie każdy mówi po angielsku, dlatego sama też musialam się porozumiewać tym językiem. Dużo mi to dało;) Niewątpliwie Twoje metody też są super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie styczność z językiem na co dzień jest chyba najbardziej efektywna, ale niestety często mamy okazję na to tylko raz do roku podczas wakacji.

      Usuń
  3. I okazuje się, że gry mogą być bardzo pożyteczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli odpowiednio się je zmodyfikuje to z pewnością, ale ostrzegam bo czasem chwila niewinnego grania w GTA może przerodzić się w czwartą godzinę relaksu przy komputerze :D

      Usuń
  4. Duzo oglądam filmow i seriali na netflixie i naprawdę widze progress :D
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak jest, że nawet nie zdajemy sobie sprawy, że się uczymy, bo w tym samym momencie mamy zapewnioną rozrywkę. Netflix na prawdę potrafi zarówno bawić i uczyć.

      Usuń
  5. Też uważam, że nauka języka obcego, zwłaszcza angielskiego to priorytet w dzisiejszych czasach. Mnie pomogły prace wakacyjne w Holandii, gdzie dogadać się mogłam tylko w tym języku i indywidualne lekcje z native speakerem.
    Miło Cię powitać na blogu, obserwuję i zapraszam do siebie :)
    Kasia pisze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ;) Dzięki za follow :D Na pewno też do ciebie zajrzę, bo widzę że mamy dużo wspólnego :D

      Usuń