Obserwatorzy

czwartek, 29 sierpnia 2019

10 sprawdzonych sposobów na nudę


W naszym życiu często jesteśmy zabiegani i nie potrafimy znaleźć czasu na rzeczy, które są dla nas ważne. Jeżeli dobrze zaplanujemy nasz dzień, nie powinno w nim być czasu na nudę.  

Wbrew pozorom nuda też czasem jest potrzebna, żeby trochę dać odetchnąć organizmowi w codziennym tempie pracy.




Jakie ja mam sposoby na nudę? Przygotowałem listę 10 sposobów na tego typu sytuację:


  1. wysprzątaj mieszkanie



    Często nie mamy na to czasu, a nigdy nie wiadomo czy jakiś niespodziewany gość nie zapuka dzisiaj do naszego domu. Co więcej ogarnięcie mieszkania daje swego rodzaju spełnienie z dobrze wykonanej roboty i niezmarnowania czasu, co jeszcze bardziej napędza do kolejnych działań,





  2.  idź pobiegaj



    Brzmi banalnie, ale bieganie niesie za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków. Należą do nich m.in. mniejsze ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe, zwiększenie wydolności organizmu, czy spalanie zbędnych kalorii.






  3. zdrzemnij się



    Nie zawsze znajdujemy czas na odpowiednią higienę snu, a czasem nawet 15 minutowa drzemka daje nam kopa energetycznego, by mieć siły na pozostałą część dnia,






  4. zrób listę celów na następny miesiąc



    Dla większości idealnym podsumowaniem jest cały rok, ale dla mnie miesiąc też może być całkiem ciekawy. Ja swoje sierpniowe cele udostępniłem w tym wpisie, najwyższa pora żebyś i ty się nimi podzielił.






  5. zabierz się za czytanie książki



    To niesamowicie ubogaca. U mnie najcięższym momentem jest rozpoczęcie czytania, później mogę tylko sobie podziękować, że zacząłem czytać. Oczywiście mówie tutaj o dobrych książkach (teraz jestem na książce Bogaty ojciec, biedny ojciec Roberta Kiyosaki.





  6. pomedytuj


    To naprawdę bardzo istotne, by zrelaksować się w ten sposób choćby 5 min dziennie. Badania wykazują, że przynosi to duże korzyści w zniwelowaniu stresu i napięcia. Na pewno pojawi się z tym tematem u mnie stosowny post,






  7. naucz się grać na instrumencie



    Ja dopiero zamierzam zapisać się na grę w orkiestrze dętej w mojej miejscowości. Oczywiście dla was lepszym rozwiązaniem mogą być nagrania na youtube. Ważne żeby zacząć. Ja planuję już w najbliższy piątek, a ty?






  8. uporządkuj komputer



    Mam na myśli tutaj pulpit, foldery oraz przestrzeń dyskową. Ja staram się to raczej robić w miarę na bieżąco, ale też nie zawsze jest na to czas.







  9. policz finanse


    Gorąc o polecam porady Michała Szafrańskiego odnośnie zaplanowania budżetu domowego. Tutaj znajdziecie listę wielu artykułów, które wam w tym pomogą.








  10. - zacznij czytać nowego bloga



    – bądź załóż swój  własny 😉 Tworzenie bloga niezwykle ubogaca i pozwala lepiej uporządkować myśli





To tyle z moich sprawdzonych metod na pozbycie się leniuchowania i zabrania za coś pożytecznego.

A wy jakie macie sprawdzone sposoby na nudę? Koniecznie podzielcie się w komentarzu.

Do zobaczenia,
Bye

2 komentarze:

  1. Spojrzałam tylko na tytuł i od razu wiedziałam, że to post dla mnie. Bardzo często dopada mnie nuda i czasami nie wiem jak sobie z nią poradzić. Kilka z tych metod sama stosuję, jednak jak dotąd nigdy nie medytowałam- trzeba będzie to wypróbować.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No może być to także modlitwa, zależy co kto preferuje ;D

      Usuń