W dzisiejszym poście chciałbym poruszyć tak bardzo ważny aspekt rozwoju osobistego, jakim jest organizacja czasu.
Jest to bardzo ważna umiejętność, zwłaszcza w okresie, w którym wszelkiego rodzaju aplikacje i reklamy są zbudowane w taki sposób, aby przykuć jak najdłużej naszą uwagę.
Organizowanie czasu pozwala takim "bezmyślnym przeglądaniom internetów" zapobiegać.
Każdy człowiek ma ograniczoną ilość zasobów czasowych w podobnych ilościach, jednak nie każdy potrafi go rozsądnie zużytkować.
Jedni mogą poświęcić go na wspomniane wyżej "zapychacze" czasu,
podczas gdy bardziej produktywni ludzie potrafią w tym czasie nauczyć się nowych słówek z angielskiego, pójść na siłownię czy pobiegać na świeżym powietrzu.
To tylko i wyłącznie od ciebie zależy jak te 24 godziny dziennie zużyjesz i jakie to będzie niosło konsekwencje w przyszłości.
Często ludzie mówią "chciałbym, ale nie mam czasu", z tym że końcówka tego wyrażenia jest nieprawdą. Czas masz, tylko nie potrafisz nim odpowiednio zarządzać, jest to umiejętność możliwa do nauczenia tak samo jak choćby gotowanie.
Kluczową rzeczą w organizacji czasu jest zaplanowanie dnia, abyśmy wiedzieli jaką ścieżką powinniśmy podążać, by zbliżać się coraz bardziej do naszych celów. O tym jak to robić dowiecie się w kolejnym poście.
Często ludzie mówią "chciałbym, ale nie mam czasu", z tym że końcówka tego wyrażenia jest nieprawdą. Czas masz, tylko nie potrafisz nim odpowiednio zarządzać, jest to umiejętność możliwa do nauczenia tak samo jak choćby gotowanie.
Kluczową rzeczą w organizacji czasu jest zaplanowanie dnia, abyśmy wiedzieli jaką ścieżką powinniśmy podążać, by zbliżać się coraz bardziej do naszych celów. O tym jak to robić dowiecie się w kolejnym poście.
P.S. W sobotę nie znalazłem czasu na wpis na blogu, z powodu pomocy w żniwach mojemu tacie. Na szczęście mimo trudności udało mi się napisać ten post w innym terminie. Następny planuję na sobotę więc trzymajcie kciuki żeby się udało ;)
Bye
Tak... Zła organizacja czasu to moja największa zmora. Wolny czas potrafię roztrwonić na jakieś głupoty, chociaż warto byłoby zrobić coś bardziej produktywnego. Czekam na kolejny post. Może uda mi się rozwiązać ten problem.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam ;)
Wielkie dzięki za pierwszy komentarz na tym blogu :D
UsuńTwój jest niezwykle ciekawy i na pewno będę się nim inspirował przy tworzeniu swoich postów ;)
Creating a shift schedule can be a very time-consuming and tedious job - especially if you are still scheduling with paper and pencil or a spreadsheet.
OdpowiedzUsuńLeland West Insurance
My best way to organize time is Google Calendar, where I can save very quickly and clearly all my plans for next day.
Usuń