Obserwatorzy

poniedziałek, 5 kwietnia 2021

Jak znaleźć dobrą pracę?

Praca jest bardzo ważnym elementem w życiu każdego człowieka. Ze znalezieniem jakiejkolwiek nie ma zazwyczaj większego problemu, jednak schody zaczynają się, gdy chcemy znaleźć pracę wartościową.


Jaka według mnie powinna być praca? Powinna dawać nam dwa zasadnicze elementy: zadowalające pieniądze i poczucie spełnienia.

Jeśli Twoja praca może Ci to dać, to gratuluję. Niestety wiele osób wpada w pułapkę tego, ze ich praca jest "w porządku".

Nie mają prawie żadnych oczekiwań, prócz pieniędzy, które przecież starczają jakoś na czynsz i utrzymanie. Taka sytuacja może się ciągnąć latami, ponieważ brak rozwoju nie jest widoczny gołym okiem.

Praca powinna dawać nam satysfakcjonujące pieniądze, abyśmy mogli korzystać z pełni życia. Przecież poświęcamy jej znaczną część dnia, niekiedy większość wolnego czasu, tak więc nie możemy zadowolić się byle czym.

Według mnie znalezienie wymarzonej pracy nie jest łatwe, bo wymaga od nas wydatkowania dużej ilości energii. Musimy rozejrzeć się za interesującymi ofertami, bądź ciągle rozwijać się w obecnej firmie i liczyć, że uda nam się wybić na wyższe stanowisko.

Możemy też spróbować powalczyć o podwyżkę, ale zanim to zrobimy, należy najpierw wykazać się inicjatywą i pokazać, że jesteśmy niezbędni dla firmy.

To wszystko wymaga od nas wysiłku, ale po co mamy to robić? Może nic to nie da i nadal będziemy tkwili w martwym punkcie?

Gwarantuję Ci, że czasem mogą nachodzić Cię takie myśli i to nie jest złe, ani dobre.

Musisz po prostu się na nie przygotować i wiedzieć, że dasz radę w najtrudniejszym momencie.
Mimo strachu, mimo niechęci.

Te wszystkie uczucia dostajesz od swojego mózgu, ponieważ on nie lubi zmian. Woli, gdy coś jest pewne i niezmienne, bo wie czego się spodziewać. Niestety bardzo rzadko w życiu daje to pożądane skutki.

Trzeba działać pomimo strachu, a wtedy efekty przyjdą same. 

Nie wierzysz? Sprawdź!

Do zobaczenia w kolejnym poście,
Bye

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis, zgadzam się z Tobą, że w dzisiejszych czasach ciężko znaleźć wartościową pracę. Z tego powodu powinniśmy cały czas skupiać się na poszerzaniu kompetencji. Dobrym pomysłem są różnego rodzaju kursy. Osobiście po nowym roku zamierzam przystąpić do egzaminu f-gazowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie jednak najlepszym wyborem okazał się kurs języka angielskiego online.Bardzo wiele się tutaj nauczyłam także jestem mega zadowolona z wyboru

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie jako osoby skromnej i wstydliwej zawsze było trudno wybić się w miejscu pracy. O pójściu samej po podwyżkę to już w ogóle nie wspomnę :D Na szczęście są różnego rodzaju szkolenia, który pozwalają udoskonalać wszelkie umiejętności interpersonalne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że człowiek powinien się ruszyć tyłek z kanapy i zrobić coś ze sobą. Bo dużo osób narzeka, nic nie robi, wymaga od życia gruszek na wierzbie a siedzi przed komputerem bo ma darmową telewizję online. Zamiast tego można zainwestować w jakieś szkolenia i webinary.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo niestety ludzie by chcieli od życia i od wszystkich dookoła od razu góry pieniędzy za minimum jakie dają od siebie. Jak komuś bardzo zależy na dobrej pracy i rozwoju to weźmie się za siebie i w konkretnym kierunku osiągnie sukces. A pracę i to dobrą da się znaleźć na najzwyklejszych portalach z ogłoszeniami o pracę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio właśnie straciłam prace, a była moim głównym źródłem utrzymania. Niestety rozsypałam się z tego powodu, jest mi bardzo ciężko, dlatego zastanawiam się nad tym by zapisać się na terapię u psychologa

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy korzystaliście już z takich rozwiązań jak leasing? Ostatnio nawet w sumie natrafiłam na świetną ofertę, więc może jednak to będzie dla mnie najlepszy wybór

    OdpowiedzUsuń