Obserwatorzy

niedziela, 5 stycznia 2020

Moje sposoby na oszczędzanie

Umiejętność oszczędnego gospodarowania swoimi pieniędzmi jest bardzo ważna w życiu każdego z nas. Nie należy tego jednak mylić ze skąpstwem. Moja własna definicja oszczędzania brzmi:
"umiejętne gospodarowanie budżetem w taki sposób, aby pieniądze wydać na rzeczy, które dają nam najwięcej korzyści teraz lub w przyszłości"





Jeśli chodzi o porady znalezione w internecie to dotyczą one głównie zmiany nawyków w naszym codziennym domowym życiu. Mój sposób jest inny. Według mnie można zaoszczędzić o wiele większą kwotę podchodząc bardziej racjonalnie do gospodarowania naszymi pieniędzmi.
Przede wszystkim zacząłbym od budżetu domowego, który stanowi podstawę mądrego zarządzania swoimi finansami. Najprostszą wersję, która pozwoli wam zaznajomić się z tematem znajdziecie poniżej.


Oczywiście ma on za zadanie tylko wdrożyć was w mądre zagospodarowanie pieniędzmi. Bardzo dobrym nawykiem jest oszczędzanie co miesiąc min. 10% waszych zarobków (w zależności od pensji). Pozwoli to zabezpieczyć waszą przyszłość finansową w przyszłości, dzięki czemu będziecie mogli być spokojni, że przeżyjecie pewien okres czasu nawet bez posiadania pracy.




Kolejnym istotnym aspektem, przy którym możemy bardzo dużo zaoszczędzić jest przygotowywanie posiłków samemu. Kupowanie gotowych produktów po pierwsze w 90% przypadkach jest niezbyt zdrowe, a po drugie obciąża znacząco naszą kieszeń, jeśli popatrzymy na to w skali miesiąca.
Kupując produkty i przyrządzając dania samemu mamy zarówno większą kontrolę nad pieniędzmi, jak i nad swoim zdrowiem.


                         
Z jedzenia możemy w płynny sposób przejść do picia. Dla mnie niezbędnikiem zarówno we Wrocławiu, jak i u mnie w domu jest filter do wody. Jeżeli miałbym każdorazowo przy pójściu na siłownię kupować wodę, to przyniosłoby to dość znaczące straty finansowe, a przecież wodę pije się również w domu.

Mam nadzieję, że dostosujecie się do tych krótkich porad, bo mogą one w znaczący sposób wpłynąć na wasz finansowy budżet.

To już wszystko w dzisiejszym poście.

Do zobaczenia,
Bye.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz